Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Sas van Gent, Nederland van Maarten Rademakers - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Sas van Gent, Nederland van Maarten Rademakers - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet

Door: Maarten Rademakers

Blijf op de hoogte en volg Maarten

24 Oktober 2014 | Nederland, Sas van Gent

Ontspannend op mijn bed schrijf ik nu voor de laatste keer een stukje uit Nederland. Het is een raar gevoel om te weten dat je morgen 6000 km verderop bent... maar wat heb ik er zin in zeg! Na maanden van plannen, regelen, mailtjes versturen en het Ebola nieuws in de gaten te hebben gehouden vertrek ik morgen toch echt naar Ghana.
Naast mij liggen mijn koffers gepakt en wel op de grond. Ik zal vast wel iets vergeten zijn, maar meestal kom je op de plaats van bestemming er pas achter wat dat is.
Natuurlijk zijn er ook een aantal dingen die ik niet vergeten ben om mee te nemen: een koffer met t-shirts om daar uit te delen, voetballen en witte pakken die ze kunnen gebruiken. Ook SOKA laat ons niet zomaar gaan. We mochten voor 1000 euro aan medische spullen uitkiezen en meenemen! Hartstikke geweldig natuurlijk! Er is wel 1 kleine maar, de spullen zijn nog niet binnen gekomen... Aangezien Duitsers erg stipt zijn heb ik hier alle vertrouwen in, maar het maakt het wel spannend...
Tijdens mijn laatste werkdagen hadden sommige cliënten het er moeilijk mee dat ik weg ging. Een stevige hand, een knuffel, en ook een traan werd gelaten. Kaartjes van collega's en vrienden die mij succes wensen. Een brok in mijn keel vormde zich, maar ik heb iedereen stuk voor stuk een belofte gemaakt: ik kom goed en wel terug... En beloftes moet je nou eenmaal nakomen!
Vanavond eerst nog het personeelsfeest in het Feestpaleis meepakken en daarna nog een afscheidsborrel in de Rijnvaart doen. Ik heb het maar druk met afscheid nemen...

  • 24 Oktober 2014 - 13:07

    Esmee:

    We gaan je missen Maarten! Veel plezier vanavond en houd je brievenbus in de gaten!!:D

  • 24 Oktober 2014 - 13:58

    Femke Pijcke:

    Hey zuster maarten

  • 24 Oktober 2014 - 14:12

    Paul En Jolanda Koorevaar:

    Maarten, dit gaat een geweldige ervaring worden. Veel succes en tot laters. Groeten van Paul en Jolanda

  • 24 Oktober 2014 - 15:30

    Veronique:

    Maarten,

    Zoals je zelf zegt afscheid nemen bestaat niet....
    Ik wens je vanaf hier een goede reis en vele mooie ervaringen.
    Benut deze unieke kans en spreid je vleugels uit.
    Leer, beleef, inspireer, geniet, bewonder, waardeer, voer uit, vraag, en kom met mooie verhalen gezond weer terug.
    Verhalen die ik graag wil horen als je terug bent!

    Maarten maak er wat van!

    lieve groeten Veronique

  • 24 Oktober 2014 - 16:11

    Belinda:

    Maarten, geniet van de ervaring en kom aub weer heel en gezond terug !

  • 24 Oktober 2014 - 20:33

    Emmy:

    Maarten,

    wat fantastisch dat je dit mag ervaren, weet zeker dat je dit aan kan.
    Een hele goede reis!

    Veel succes!

    Groetjes,

    Emmy

  • 25 Oktober 2014 - 17:58

    Addy:

    Hoi Maarten,

    Zelfs ik zal je missen, we werken dan wel niet samen maar zien we zien elkaar toch op de werk vloer, en op fb.
    Een hele goede reis en geniet er van dat je dit mee mag maken en er zal van alles op jullie pad komen maar samen gaan jullie dit doen en beleven. Veel succes, liefs Addy

  • 25 Oktober 2014 - 17:59

    Addy:

    ff een naberichtje dit bovenstaande geld ook voor Nienke he xxx

Tags: #ghana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Vanaf 25 oktober reizen Nienke Goedvolk en ik 6 af naar Kumasi, Ghana om daar voor een periode van 6 weken vrijwilligerswerk te doen. De eerste 2 weken zullen wij als verpleegkundige werken in een algemeen ziekenhuis. De andere 4 weken doen wij mee met het outreach programma, we gaan dan kleinere dorpjes, weeshuizen, basisscholen, enz. bezoeken waar geen medische voorzieningen zijn, en geven daar de nodige medische zorg.

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 4192

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 08 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: